Signe Seebid on nüüd 10 aastane. See on olnud pikk ja põnev teekond täis erinevaid emotsioone, kaotusi ja võite. Palusime Signet, et ta vastaks klientide küsimustele selle teekonna kohta ning räägiks oma emotsioonidest ning eelistustest. Avaldame selle blogipostituse Intervjuu vormis:
Kuidas sai alguse ettevõtmine Signe Seebid?
Huvi erinevate taimede ja loodusliku kehahoolduse vastu oli mul juba noore tüdrukuna. Sellel ajal oli see muidugi lihtsalt mäng. Tegime kodus emaga juuste värvimist punase peediga, juuksemaski munaga. Saunas juuste loputust kasepunga veega. Mäletan veel vaarika/maasikamaski meega.
Signe Seebid sai alguse puht juhuslikult. Hobi korras hakkasin huvi tundma kodus seebi valmistamise vastu. Kõigepealt tegin asju endale ja uurisin internetist, mida veel saaks teha. Kuna varsti tekkisidki reaalsed tooted sai mindud laadale ning seal sain positiivse laengu. Seejärel hakkasin otsima, kuidas nende müümine seaduse järgi käib. Juhuslikult oli ettevõte kus varem töötasin hakanud Eestis oma äri kokku pakkima ning otsustasingi minna edasi just oma ettevõttega.
Millised olid esimesed tooted?
Esimesed tooted olid seebid. Kuna seebivalmistamine vajas looduslikke õlisid, oli järgmine loogiline samm lisada need tooted ka eraldi sortidena müüki. Teisena lisandusid vannipallid ja vannisoolad. Üldse armastan väga vanniskäiku ja seetõttu on Signe Seebid sortimendis mitmeid vannitooteid.
Kui palju on seebid muutunud sellest tootest millest alustasid?
Võin öelda, et enamus seebid on säilinud suuresti sellisena nagu nad sündisid. Nüüd uueks suurima muudatusena, eemaldame palmirasva oma toodetest. See on seotud globaalse fookusega loodushoiule.
Mis on seepide valmistamisel kõige rohkem rõõmu pakkuv tegevus?
Toote valmistamine ise on päris teraapiline protsess. Alustad erinevate koostisainetega ja jõuad lõpuks mõnusalt lõhnava tooteni välja.
Milline on Sinu lemmik toode? Milline lemmik seep?
Minu lemmikseebiks on Meresoola-Apelsiniseep. Apelsiniõli on üldse värske ja meeldiva aroomiga. Veel kasutan toodetest igapäevaselt näomaske ja kehakoorijaid. Lisaks on minu koduses majapidamises eeterlikud õlid väga nõutud.
Dekoratiivkosmeetikast on kindlasti minu käekotis, ripsmedušš, jumestuskreem, huulepulk.
Mis on sinu lemmiklõhn?
Minu lemmiklõhnaks on Jasmiin. Kasutan seda lõhna oma magamistoas ja minu jaoks on tegu ülima lillelõhnaga. Ta trumpab isegi Ylang-Ylangi aroomi.
Milline toode on klientide lemmik?
Meie toodetest on klientide lemmikuteks kehakoorijad ja seebid. Suurt populaarsust kasvatavad ka looduslikest koostisosadest vannivahud. Apelsini kehakoorija on näiteks olnud läbi aegade üks kindel müügihitt.
Kust tulevad ideed uuteks toodeteks?
Uued ideed tulevad minu juurde ise läbi elu. Tihti märkad midagi kas reisil või tuleb täitsa tavalisel päeval selline ohoo hetk, kus mõistad, et midagi on puudu, või pole veel selliselt tehtud. Kuigi maailmas paistab, et justkui kõik asjad on juba kuskil tehtud, siis kui ise alustad ja sead läbi oma prisma, võid jõuda imeliste tulemusteni. Ideest aga valmis tooteni on päris tükk maad. Paljud ideed toodeteks istuvad riiulil ja ootavad oma aega, millal saan paika puuduva pusletüki. Ei soovi asju teha lihtsalt selleks, et lisada üks keskpärane toode turule. Kui ikka ei tule nii hästi välja, siis ei ole veel selle toote aeg käes.
Mis on Sinu ettevõtte tugevuseks? Kuidas oled suutnud oma ettevõtet hoida käigus 10 aastat?
Ma arvan, et siin on mitmeid faktoreid. Alustades sellest, et ettevõtte tuumikuks on olnud alati lähedased inimesed. Oma abikaasaga oleme hea tiim ka väljaspool kodu. Tugevuseks on ka järjepidevus ja pühendumus. Oma ettevõte on pere kolmas laps, kes ei saa kunagi suureks ja vajab hoolt ja juhendamist iga päev. Midagi ei sünni ise, vaid selle taga on igapäevane töö. Konkurentsivõimeliseks teeb ettevõtte kogu protsessi omamine, alustades retseptide loomisest kuni lõpptarbijateni valmistoote tarnimiseni.
Mis on olnud kõige raskem periood või sündmus ettevõttele ja/või sinule?
Kõige raskem muutus oligi mõned aastad tagasi, kui väiksed poed, kes oli pikaajalised partnerid hakkasid majanduslikel põhjustel oma äri lõpetama. Turul oli käimas muutus ja talutoit ning looduslik kosmeetika hakkas jõudma ka suuremate poekettide riiulitele. Sellel hetkel oli seda kõike pealt vaadata valus ja see avaldas mõju nii ettevõttele kui minu meeleolule.
Kas vahel on olnud ka hetki kus oled soovinud loobuda oma ettevõttest?
Jah, oli periood kus ma tundsin ennast täiesti tühjana. Arutasime pikalt seda koos abikaasaga ning alustasime ettevõtte muutmist. Abikaasa lahkus oma pikaaegsest töökohast finantssektoris ja tuli mulle appi. Varasemalt ta aitas mind õhtuti peale tööd ja vabadel päevadel aga pikemas perspektiivis ei olnud see jätkusuutlik kummagi jaoks.
Millised on ettevõtte järgmised eesmärgid?
Ettevõtte eesmärk on kasvada orgaaniliselt ning tuua turule samahäid tooteid nagu seni, mis teevad meie kliendid õnnelikuks. Teeme selleks pingutusi iga päev. Meie pikalt ettevalmistatud brändiuuendus on lõpuks jõudmas klientideni. Alati on eesmärk kohaneda ja õppida, aasta 2020 on erakordne näide.
Kas on plaan vallutada maailm?
Eksport on kindlasti ettevõtte kasvuks oluline, kuid kõik tuleb mingi hinnaga. Eksport eeldab tihti enda isikliku elu tahaplaanile seadmist ja palju reisimist. Meie ei ole seda teed valinud. Ekspordi rindel tegutseme iga päev aga tuleb ausalt endale tunnistada, ilma kohaloluta ei saavuta ka tulemust. Maailmas juhtub igasugu õnnelikke juhuseid, kuid iga päev ju keegi võidab lotoga ka 😊
Mis teeb sind õnnelikuks?
Mind teeb õnnelikuks tasakaalus töö ja puhkeaeg ning töö mis on minu jaoks hobi 😊 Emotsioonikillukesi paiskavad minuni klientidega kohtumised erinevatel üritustel, suvi on mu lemmikaastaaeg. Vabal ajal viibin looduses nii palju kui võimalik.
Mis on sinu unistus mille poole oma elus pürgid?
Unistuseks oleks päris oma tootmishoone. Samas agressiivset ja suurt ettevõtet ma ei soovi, vaid tahan hoida ettevõtte hinge sellisena nagu ta on olnud veel järgmised 10 aastat.